reede, 22. oktoober 2021

 

Väisasime Saku Gümnaasiumi

Jõudsime Tallinnast Saku Gümnaasiumisse 20 minutiga. Nii Tallinna lähedal. Ja ometi külastas mõnigi meist Sakut elus esimest korda.

Saku Gümnaasiumi hoone ise on väga imposantne – 6 sambaga hiiglane! Maja oli hele, avar ja puhas. Ja milline laboratoorium on keemia õpetaja Anna käsutuses! Vau! Paneb kadestama!

Anna ootas meid naerulsuil oma kabineti uksel. Laual ootasid meid ees suupisted, appi kui hea moonikook (Anna tehtud) ja oma aia ürtidest tee.

Anna oli meile ette valmistanud 2-tunnise põhjaliku ülevaate oma Erasmus+ õpetajakoolitusest Tenerifel Puerto de la Cruz linnas - ’Pehmed oskused ja emotsionaalne intelligentsus õpetajatele ja koolijuhtudele’.

Anna:

’Kursusel käsitleti järgmisi teemasid: pehmed oskused, emotsionaalne intelligentsus, juhtimine ja meeskonnatöö, efektiivne kommunikatsioon, avalik esinemine ja konflikti juhtimine. See on ju kõik see, mida vajab iga aineõpetaja ja klassijuhataja. Mistahes aine ja kuitahes loogilise teema õpetamise eelduseks on auditooriumiga loodud hea usaldus ja kontakt. Kursusel jagati  sealhulgas nippe, kuidas ära tunda nii positiivset kui ka negatiivset kehakeelt. Toodud näited ja harjutused olid praktilised. Mitteverbaalne kommunikatsioon on ääretult tähtis. Suhtlemisel kuulub tervelt 55% kehakeelele, 38% hääletoonile ja vaid 7% sõnadele. Uskumatu, kas pole? Kursusel selgitati, et konflikt ei olegi alati halb, vaid võib hoopis edasi viia. Õpetati, kuidas ära tunda ja vajadusel sõltuvalt olukorrast rakendada erinevaid suhtlusstiile: agressiivne, passiivne, passiivne-agressiivne, ennast kehtestav. Emotsionaalne intelligentsus pole mitte pelgalt  tähtis inimestevahelistes suhetes, vaid see määrab kõik ülejäänu’.

Saime teada, et Daniel Goleman eristab 6 juhtimisstiili – visionäär, coaching, siduv, demokraatlik, sundiv, kiirustav. Neli esimest toetvad positiivset tulemust, 2 viimast tekitavad pingeid. Tegelikult pole ühtegi puhast juhtimisstiili ja kõik nad peaksid vahelduma. Liider teab, mis on eesmärk, kuidas seda saavutada ja kuidas inspireerida inimesi enda ümber eesmärgini jõuda. See on ka õpetaja ülesanne koolis. Lühialt- ’pehmed oskused’ on inimestevahelised suhted, mis baseeruvad emotsionaalsel intelligentsusel.

Anna pani meid ülesandeid tegema, mis olid lõbusad ja samas vägagi õpetlikud.

AITÄH, ANNA!!!







Grupitöö abivahendid, et tõsta käte abita topsid ilusti üksteise peale

 
TEHTUD!


Edukas naiskond!


Aitäh, Anna nii toreda vastuvõtu eest!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar