reede, 29. mai 2020


Delta Zoom’is - Volume 2

Delta Chapter kohtus Zoomis 26.05. et jätkata mõtteid viimase 2,5 kuu kohta eriolukorras. Auli julgustas meid välja tooma 1 avastuse iseenda kohta ja 1 avastuse maailma kohta.

Eks me kõik olime leidnud selle hetke, et pilk enda sisse ja enda ümber heita ja mõtete jagamine rullus kergesti lahti.
Margit oli endas avastanud, et talle kohe meeldib see isolatsioon. Tore oli õpilastega vestelda Google Classroom’is, ja seda palju individuaalsemalt kui koolis silmas silma. Ja hakkama saaks ka 4-päevase koolinädalaga! Margit tõdes, et üks asi sai vabariigis päris kena lahenduse – enamus peredest said endale IT vahendi, mõni pere isegi mitu, mille kaudu paranesid paljude õpilaste IT oskused.  Ka avastas Margit endas julguse olla täitsa üksi maakodus ja nautida ning rõõmu tunda looduse ärkamisest.
Katrin avastas endas blogi pidamise huvi. Katrini päev algab alati väikese  kirjakese saatmisega oma kuuendikkudele ja siis edasi paneb Katrin kirja kõik, mis päeva jooksul juhtub, lisab pilte ja fotosid – ehtne logiraamat, mida aastate pärast on vahva lehitseda.
Anna avastas, et lõpuks on tema päevadesse jäänud väike reserv selleks, et oma koduaed muuta paradiisiks. Fantastiline! Ühine töö ja kaasalöömine tugevdab peresuhteid. Lisaks on Anna avastanud endas oskused töötada erinevate IT platvormidega, teha veebitunde ja videosid. Samas küsib Anna – miks HM ei võiks tsentraalselt toota õppevideosid, eriti reaalainetes, mida kõik vabariigi koolid saaksid kasutada.
Margarita ei väsinud kordamast, et kuigi Tiiger tema sees püüdis ja püüdis hüppama hakata viimased kümmekond aastat, siis klassikalised õppemeetodid hoidsid esirida ja ta veidi nagu ignoreeris IT pahvakaid ja ka oli hirm mitte just edukalt hakkama saada. Ja nüüd – olude sunnil tuli end kokku võtta, ja milline avastus – Nobekäpp nii TEAMsis kui Zoom’sis! Igal ajal ja igas olukorras.
Kadri oma kahe väikese poja kõrvalt tunneb, et ühtne strateegia puudub koolides. Keegi polnud ju selleks olukorraks valmis. Kas ollakse valmis, kui peaks valla pääsema uus kriis?
Auli avastas oma psüholoogi töös paratamatu olukorra – õnnelikud pered saavad veel õnnelikumaks ja probleemidega pered elavad läbi veel suuremaid raskusi, mis sageli päädivad lahku kasvamisega või isegi lahutamisega. Eriti raske on head nõu anda kriisis üksikemale, kes ise ei saa oma eluga ja uute pealesurutud rollidega hakkama, rääkimata siis olemaks toeks oma lastele, kellel on ka koolis hunnik probleeme. Päevavalgele ilmusid ka õpilaste olemasolevad häired, on need siis ärevushäire, tähelepanuhäire, keskendumisvõime  puudumine, ärrituvus, nukrameelsus.
Auli hindas kõrgelt nende õpetajate toimetulekut, kes lisaks oma koolitööle, peavad hakkama saama ka oma laste nõustamisega kodutööde virvarris.
Kui vaatasime nüüd enda ümber, siis tekkis rida vastuseta küsimusi:
·       Kas me olime koduõppes, kaugõppes või püüdsime toime tulla kriisiga?
·       Kui ootame, et oldaks valmis uueks kriisi strateegiaks, siis kust selleks raha tuleb?
·       Kuidas nõustada neid vanemaid, kes endagagi hakkama ei saa?
Mida saame kõrva taha panna meie kõigi ühisest arutelust:
1.     Hakkama saavad need, kes suudavad kohaneda uue olukorraga.
2.     Jääda tuleb paindlikuks ka enda suhtes! Ei jõua täna lõpuni, teen edasi homme.
3.     Et õpilased asjadest väga hästi aru saaksid, tuleb neile kirjutda näidiseid – alustades päevaplaani tegemisest, näidislausetest – just nimelt paberil, pastakaga, ja ristitada, millised tegevused on täide viidud. Katrin proovis läbi oma lapselapsega – ja töötas!
4.     Et vältida tundide pikkust istumist arvuti taga, on leidlikumad ehitanud endale kirjutuslaua, mille taga saab püsti töötada.
5.     Hoida tuleks häid suhteid lastevanematega, vastates nende küsimustele võimalikult lihtsalt ja arusaadavalt ja kindlasti tänada neid hea koostöö eest.
6.     Keskenduda kõige tähtsamale ja püüda enda vaimset tervist hoida – hoida töö ja isiklik elu tasakaalus (Kirjuta päevaplaan! J)
7.     Õpilastelt, kes tunduvad ummikus olema, võiks küsida: ‘Mida saad ise teha selleks, et praegune raske olukord veidikenegi kergemaks läheks?’
8.     Anda endale armuaega ja anda seda ka teistele!
9.     Sügisel alustada õppetööd rahulikult, meelde tuletades õpitut, korrates…

Teise koosoleku punktina arutasime jõuluürituse korraldamist, mille eest Delta Chapter on vastutav.
Kadri lubas uurida kunstinäituse külastuse võimalust Fotografiskas või KAIs.

Tänud kõigile koosolekust osavõtjatele, et saime olulistest asjadest rääkida ja kasulikke mõtteid enda jaoks talletada!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar